Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

4 Συμβουλές για να βελτιώσετε τον ύπνο σας

4 Συμβουλές για να βελτιώσετε τον ύπνο σας

Perex: ο ύπνος είναι ένας από τους πιο καθοριστικούς παράγοντες για την
ποιότητα της ζωής μας. Σας δίνουμε 4 συμβουλές για να κάνετε τον ύπνο σας ευκολότερο και ποιοτικότερο!

Όσο φεύγει το καλοκαίρι και μειώνεται σταδιακά η θερμοκρασία, τόσο πιο ευχάριστος θα γίνεται ο ύπνος μας,
κάτι το οποίο είναι
ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς η ποιότητα του ύπνου καθορίζει σε μεγάλο βαθμό και την
ευρύτερη
ποιότητα της ζωής μας.Υπάρχουν λοιπόν τρόποι να διασφαλίσετε ότι ο ύπνος σας θα είναι τόσο ποιοτικός,
όσο χρειάζεστε να είναι για να μπορείτε να λειτουργείτε στο
μέγιστο των δυνατοτήτων σας κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Εμείς σας προτείνουμε
4 τρόπους για να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου σας, και την ποιότητα της ζωής σας.

Κοιμηθείτε τον σωστό αριθμό ωρών

Είναι πολύ βασικό να κοιμόμαστε όσο πρέπει και όχι όσο θέλουμε ή μπορούμε. Ο Αμερικανικός Οργανισμός Ύπνου αναφέρει ότι ο ιδανικός
αριθμός ωρών
για να κοιμηθεί ένας ενήλικος κυμαίνεται από 7 έως 9, ανάλογα τον οργανισμό. Φροντίστε να μην κοιμηθείτε λοιπόν ούτε 6, αλλά ούτε και 10 ώρες,
καθώς
το λιγότερο ή περισσότερο από το προτεινόμενο διάστημα ύπνου μπορεί να επιφέρει έλλειψη ενέργειας την επόμενη ημέρα. Πολλές φορές είναι δύσκολο
να διατηρήσουμε ένα πρόγραμμα, όμως
η σταθεροποίηση του προγράμματος του ύπνου σας μπορεί να επιφέρει ευεργετικά αποτελέσματα στον οργανισμό σας. 

Επιλέξτε σωστό στρώμα, μαξιλάρι και πάπλωμα

Η επιλογή του στρώματος και των λευκών ειδών που σας ταιριάζουν αποτελούν βασικούς παράγοντες που θα
καθορίσουν την ποιότητα του ύπνου σας. Αν αναλογιστείτε
πόσο κακή διάθεση και έλλειψη ενέργειας μπορεί να σας προκαλέσει ένας άβολος ύπνος, εύκολα θα
κατανοήσετε ότι η μικρή
επένδυση που θα βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου σας θα αποσβεστεί από το πρώτο κιόλας πρωινό που θα ξυπνήσετε ξεκούραστη, ορεξάτη και ήρεμη,
χωρίς να πονάει κάποιο μέρος του σώματος σας ή το κεφάλι σας.
Το κόστος για να βελτιώσετε ραγδαία αυτή την πτυχή του ύπνου σας είναι πολύ μικρό για το κέρδος
που προσφέρει, καθώς, ενδεικτικά, μπορείτε να βρείτε σε ιστοσελίδες όπως το bestprice.gr
ανατομικά στρώματα από 135€ (μονό) και 240€ (διπλό), ενώ στο ΑΒ Φυλλάδιο μπορείτε
να βρείτε
100% βαμβακερά παπλώματα και μαξιλάρια σε εκπτώσεις έως 80%. 

Αποσυνδέστε το άγχος από το κρεβάτι σας

Ναι, το πιο σύνηθες είναι να μας έρχονται στο μυαλό όλα τα άγχη και ανησυχίες μας όταν πέφτουμε στο
κρεβάτι
και δεν έχουμε πλέον κάτι να μας αποσπά από αυτά που μας προβληματίζουν. Όμως η έντονη ανησυχία σας αποτρέπει από το να κοιμηθείτε σωστά
και ήρεμα, δημιουργώντας σας πρόβλημα και την επόμενη ημέρα.
Ψυχολόγοι συστήνουν τρόπους αντιμετώπισης της ανησυχίας και του άγχους που περιβάλει τις ώρες
που πέφτετε στο κρεβάτι, όπως ο
καθορισμός μιας ημερήσιας «ώρας ανησυχίας» ή «μέρους ανησυχίας», στα οποία θα προσπαθείτε να σκεφτείτε και να επιβληθείτε σε όλα αυτά
που σας δημιουργούν άγχος όταν τα σκέφτεστε ενώ θα έπρεπε να κοιμάστε. Σίγουρα δεν είναι εύκολο,
αξίζει όμως να προσπαθήσετε να το διαχειριστείτε,
καθώς θα δείτε
απίστευτες αλλαγές στην ποιότητα του ύπνου σας αν επιτύχετε να αποσυνδέσετε τη διαδικασία του βραδινού ύπνου με τις αρνητικές σκέψεις.

Μην χρησιμοποιείτε το κινητό σας 

Αφήσαμε το πιο δύσκολο αλλά πολύ σημαντικό για το τέλος. Είναι πολύ σύνηθες να ξαπλώνετε και να πιάνετε το κινητό στα χέρια σας, χαζεύοντας στα social media ή παίζοντας παιχνίδια μέχρι να νιώσετε ότι νυστάζετε πολύ. Αυτό αποτελεί μια πραγματικά καταστροφική συνήθεια για τον ύπνο σας, την οποία αν καταφέρετε να αποβάλετε, θα δείτε την ποιότητα του ύπνου σας και της ζωής σας να βελτιώνονται δραματικά. Για να καταλάβετε πόσο κακό κάνει η χρήση του κινητού στο κρεβάτι, σύμφωνα με μελέτη του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, η χρήση του κινητού πριν τον ύπνο λειτουργεί αρνητικά για τον άνθρωπο με πάρα πολλούς τρόπους: Αυξάνει τον χρόνο που χρειάζεστε για να σας πάρει ο ύπνος, μπερδεύει και χαλάει το κιρκάδιο ρυθμό σας, ο οποίος επηρεάζει με τη σειρά του τον μεταβολισμό, τη διάθεση και πολλές ακόμα λειτουργίες του οργανισμού σας. Επιπρόσθετα, η έκθεση σε οποιαδήποτε πηγή φωτός ενώ προσπαθείτε να κοιμηθείτε μειώνει την έκκριση μελατονίνης από τον οργανισμό σας, η αποτελεί πολύ σημαντικό παράγοντα ρύθμισης του κιρκάδιου ρυθμού. Ακόμα, η χρήση του κινητού στο κρεβάτι σας προκαλεί νευρικότητα και επαγρύπνηση την ώρα που στόχος σας είναι να χαλαρώσετε, και μειώνει την διάρκεια του REM ύπνου σας, ο οποίος είναι πολύ σημαντικός για την σωστή λειτουργία του μυαλού σας. Εν ολίγοις, ακόμα και αν σας είναι δύσκολο, αξίζει απόλυτα να προσπαθήσετε να αντικαταστήσετε το κινητό με ένα βιβλίο μέχρι να σας πάρει ο ύπνος.

Κλείνοντας, τονίζουμε ξανά πόσο σημαντικό είναι να κοιμάστε καλά, ήρεμα, ολοκληρωμένα και άνετα, για να μπορείτε να εκμεταλλευτείτε την επόμενη μέρα τις δυνατότητες και ικανότητες σας στον μέγιστο βαθμό. Ακολουθήστε τις παραπάνω συμβουλές, και θα δείτε τις αλλαγές από την πρώτη κιόλας μέρα!