Τέμπη: Ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία από αμέλεια στον σταθμάρχη – Απολογείται το Σάββατο

n x
n x

Τέμπη: Ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία από αμέλεια στον σταθμάρχη – Απολογείται το Σάββατο

O σταθμάρχης Λάρισας κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια και διατάραξη της ασφάλειας
των συγκοινωνιών. Ζήτησε κι έλαβε προθεσμία να απολογηθεί το ερχόμενο Σάββατο.

Ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία από αμέλεια και πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια κατά
συρροή και διατάραξη ασφαλείας συγκοινωνιών ασκήθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης (02/03) στον 59χρονο
σταθμάρχη του ΟΣΕ που αναφέρεται ως ο κύριος υπεύθυνος για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Οι δύο πρώτες κατηγορίες αφορούν πλημμελήματα και η τρίτη είναι κακούργημα που με βάση πρόσφατη
τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια.
Ο 59χρονος ζήτησε κι έλαβε προθεσμία να απολογηθεί το ερχόμενο Σάββατο (04/03).

«Από ανθρώπινη πλευρά είναι συντετριμμένος. Αναλογίζεται αυτό που έγινε και δεν μπορεί να σηκώσει
το βάρος της ευθύνης. Αλλά αυτό που μετράει είναι να ψάξουμε όχι το δέντρο αλλά το δάσος ευθυνών. Εδώ
υπάρχει ένα δάσος ευθυνών», δήλωσε ο συνήγορός του, Στέφανος Παντζαρτζίδης. «Το δικό μας μερίδιο το
αναλαμβάνουμε και πιστεύω ότι η Δικαιοσύνη θα κάνει τη δουλειά της» πρόσθεσε.

Λίγο πριν από την άφιξη του σταθμάρχη, εκκενώθηκε ο πρώτος όροφος των Δικαστηρίων Λάρισας όπου
βρίσκεται το γραφείο του εισαγγελέα. Στη συνέχεια ο 59χρονος σταθμάρχης οδηγήθηκε στον ανακριτή.

Η κατάθεσή του και οι αντιφάσεις

Υπενθυμίζεται ότι κατά τη χθεσινή κατάθεσή του, ο σταθμάρχης φέρεται να έπεσε σε αντιφατικούς
χαρακτηρισμούς. Η γραπτή απολογητική κατάθεση του 59χρονου στη φάση της προανάκρισης ολοκληρώθηκε
αργά το απόγευμα της Τετάρτης (1/03) και σύμφωνα με την ΕΛΑΣ είχαν προηγηθεί αρκετές ήξεις, αφήξεις από την πλευρά του.

Ειδικότερα, το πρωί της Τετάρτης, ενώπιον της εισαγγελέως και πριν η κατάθεσή του πάρει επίσημη μορφή –
δηλαδή ενώ ήταν ακόμα σε επίπεδο συζήτησης για την κατανόηση των γεγονότων – ο σταθμάρχης Λάρισας
ισχυρίστηκε πως εκείνος πάτησε τον διακόπτη για την αλλαγή της τροχιάς όμως το σύστημα δεν «υπάκουσε» στην εντολή του.

Με αυτόν τον ισχυρισμό, όπως αναφέρεται από την ΕΛ.ΑΣ., οι αστυνομικοί της Τροχαίας πήραν
πραγματογνώμονα και πήγαν στο Σταθμαρχείο όπου έβαλαν άλλον υπάλληλο να χειριστεί το σύστημα
και να το λειτουργήσει επανειλημμένως.

Από την διαδικασία που την βιντεοσκοπούσαν, διαπίστωσαν πως το σύστημα λειτουργούσε άψογα
και όσες φορές πατήθηκε το «κλειδί» η τροχιά άλλαξε.

Με αυτό το ισχυρό ντοκουμέντο στα χέρια τους οι άντρες της Τροχαίας επέστρεψαν πίσω και ενώ πλέον
είχε αποχωρήσει η εισαγγελέας, αποκάλυψαν στον κατηγορούμενο πως οι ισχυρισμοί του δεν είχαν βάση
και του παρουσίασαν και τις σχετικές αποδείξεις

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι, αναγνωρίζοντας το αδιέξοδο, ο Σταθμάρχης ζήτησε να συνεχιστεί η διαδικασία
παρουσία δικηγόρου και το απόγευμα που έφτασε η δικηγόρος του στην Λάρισα, αφού συναντήθηκε για λίγη ώρα
μαζί της όπως είχε δικαίωμα, ξεκίνησε η απολογητική του κατάθεση, κατά την οποία πλέον παραδέχτηκε πως ενδεχομένως
έκανε λάθος χειρισμό, ο οποίος όμως οφείλεται στον φόρτο που είχε όπως ισχυρίστηκε και στο ότι εκείνη την ώρα τακτοποιούσε
ένα άλλο τρένο στον Σταθμό της Λάρισας.

Στην ουσία δηλαδή απέδωσε το λάθος στην τροχιοδήγηση στον φόρτο που είχε.

Ενδέχεται να ζητηθούν συμπληρωματικές καταθέσεις από τους υπόλοιπους υπαλλήλους για να διαπιστωθεί τι ακριβώς
συνέβη εκείνες τις κρίσιμες στιγμές, ακόμη και έτσι όμως το ανθρώπινο λάθος και ο κακός χειρισμός φαίνεται να
παραμένουν οι κρίσιμοι παράγοντες που οδήγησαν στην τραγωδία.