Connect with us

Σε σκηνοθεσία του Θέμη Μουμουλίδη – Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα της περιοδείας

Τη Δευτέρα 25 Ιουνίου στο Θέατρο Πέτρας ξεκινούν οι παραστάσεις για την «ΗΛΕΚΤΡΑ» του Ευριπίδη που παρουσιάζει η 5η Εποχή σε όλη την Ελλάδα σε σκηνοθεσία του Θέμη Μουμουλίδη με τη Λένα Παπαληγούρα, τον Νίκο Κουρή, τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη και ένα θίασο εκλεκτών συνεργατών.

Η «Ηλέκτρα», μια από τις σημαντικότερες τραγωδίες του Ευριπίδη, αποτελεί μια διεισδυτική σπουδή πάνω στις έννοιες της εκδίκησης, της ενοχής, της μεταμέλειας και της δικαιοσύνης.

Αντλώντας το θέμα του από τον κύκλο της καταραμένης γενιάς των Ατρειδών, το έργο παρακολουθεί βήμα-βήμα την πορεία της Ηλέκτρας και του Ορέστη προς τη μητροκτονία.

Όμως η ερμηνεία του μύθου που προκρίνει ο ποιητής αρνείται στην πράξη αυτή οποιαδήποτε δικαίωση, μετατρέποντας τη δική του «Ηλέκτρα» σε μια ανελέητη σπουδή πάνω στη διαβρωτική διαδικασία της εκτέλεσης ενός εγκλήματος: μετά την εκτέλεση του φόνου, τα δυο αδέλφια σωριάζονται κάτω από το βάρος της πράξης τους, μιας πράξης που δεν έπρεπε να έχει γίνει ποτέ.

Ο ποιητής θα αποφανθεί στο τέλος, με το στόμα των Διόσκουρων, ότι ναι μεν η Κλυταιμνήστρα έπαθε δίκαια, όμως ο Ορέστης δεν έπραξε δίκαια. Ο σοφός θεός των Δελφών χρησμοδότησε άσοφα.

Ο ιδιόμορφος τρόπος με τον οποίο ο Ευριπίδης διαχειρίζεται το γνωστό μύθο της μητροκτονίας, εισάγοντας μια σειρά από νεοτερισμούς και αφηγηματικές καινοτομίες, συνθέτει ένα σκληρό αλλά εξαιρετικά αναγνωρίσιμο στην εποχή μας αριστούργημα, ένα από τα αρτιότερα επιτεύγματα της παγκόσμιας δραματουργίας.

Την σκηνοθεσία της παράστασης υπογράφει ο Θέμης Μουμουλίδης, δημιουργός της 5ης Εποχής, έχοντας στο ενεργητικό του, επί σειρά ετών, υψηλού επιπέδου και αισθητικών απαιτήσεων παραγωγές, που περιόδευσαν με επιτυχία σε όλη την Ελλάδα.

Ο Θέμης Μουμουλίδης σκηνοθετεί το έργο χαρακτηρίζοντάς το ως ένα ΛΥΡΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ. Μια σύγχρονη ματιά πάνω στην σκηνική ανάγνωση της τραγωδίας, επιχειρώντας να εξελίξει την φόρμα που ξεκίνησε με τις δύο προηγούμενες τραγωδίες [ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ και ΑΝΤΙΓΟΝΗ].

Στο ρόλο της Ηλέκτρας η Λένα Παπαληγούρα.

Παίζουν:
Νίκος Κουρής, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Γιάννης Νταλιάνης
Νίκος Αρβανίτης, Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου,
Μαριάννα Πολυχρονίδη, Ελένη Ζαραφίδου, Δανάη Επιθυμιάδη,
Παναγιώτης Εξαρχέας κ.ά.

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία Θέμης Μουμουλίδης
Μετάφραση Κ.Χ Μυρής
Επεξεργασία Κειμένου Παναγιώτα Πανταζή
Σκηνικό – Κοστούμια Παναγιώτα Κοκκόρου
Μουσική Θύμιος Παπαδόπουλος

Προπώληση εισιτηρίων: viva.gr

Πρόγραμμα Περιοδείας

Δευτέρα 25 Ιουνίου – 21:30
Θέατρο Πέτρας – Πετρούπολη

Τετάρτη 27 Ιουνίου – 21:00
Δημοτικό Κηποθέατρο – Παπάγου

Παρασκευή 29 Ιουνίου – 21:30
Αμφιθέατρο Πολιτιστικού & Αθλητικού Πάρκου – Νέα Μάκρη

Κυριακή 1 Ιουλίου – 21:30
Βεάκειο Θέατρο – Πειραιάς

Δευτέρα 2 Ιουλίου – 21:30
Ανοιχτό Θέατρο Μητρόπολης – Καρδίτσα

Τρίτη 3 Ιουλίου – 21:30
Υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο – Τρίκαλα

Τετάρτη 4 Ιουλίου – 21:30
Θερινό Δημοτικό Θέατρο Μελίνα Μερκούρη – Βόλος

Πέμπτη 5 Ιουλίου – 21:30
Υπαίθριο Θέατρο Καστράκι – Γρεβενά

Παρασκευή 6 Ιουλίου – 21:00
Υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο – Κοζάνη

Σάββατο 7 Ιουλίου – 21:30
Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων – Καβάλα

Κυριακή 8 Ιουλίου – 21:30
Θέατρο Γαβαλιώτισσας – Έδεσσα

Δευτέρα 9, Τρίτη 10, Τετάρτη 11, Πέμπτη 12, Παρασκευή 13 Ιουλίου – 21:30
Θέατρο Κήπου – Θεσσαλονίκη

Τετάρτη 18 Ιουλίου – 21:00
Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη» – Βύρωνας

Πέμπτη 19 Ιουλίου – 21:30
Υπαίθριο Θέατρο Αιγιαλείας «Γιώργος Παππάς» – Αίγιο

Τετάρτη 25 Ιουλίου -21:30
Κηποθέατρο Ν. Καζαντζάκης – Ηράκλειο

Τετάρτη 31 Ιουλίου – 21:30
Ρωμαϊκό Ωδείο – Πάτρα

Τετάρτη 1 Αυγούστου – 21:30
Θέατρο Φλόκα – Αρχαία Ολυμπία

Πέμπτη 2 Αυγούστου – 21:30
Υπαίθριο Θέατρο Ζακύνθου – Ζάκυνθος

Παρασκευή 3 Αυγούστου – 21:30
Αρχαίο Θέατρο Οινιαδών – Μεσολόγγι

Σάββατο 4 Αυγούστου – 21:30
Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης – Ιωάννινα

Δευτέρα 6 Αυγούστου – 21:30
Ανοικτό Θέατρο Δήμου Λευκάδας – Λευκάδα

Τετάρτη 8 Αυγούστου – 21:30
Αρχαίο Θέατρο Δίου – Δίον

Κυριακή 26 Αυγούστου – 21:30
Παρκο Αλτιναλμάζη – Αλεξανδρούπολη

Πέμπτη 30 Αυγούστου – 21:00
Κηποθέατρο Αλκαζάρ – Λάρισα
protothema.gr

Continue Reading
Advertisement

ΘΕΑΤΡΟ

«Επιθεωρητής» σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου στο Θέατρο Skrow

Published

on

Μια παράσταση βασισμένη στο έργο “Ο Επιθεωρητής” του Νικολάι Γκόγκολ.

Η κλασική κωμωδία του Ν. Γκόγκολ, γραμμένη το 1836, συναντιέται στη νέα διασκευή
που υπογράφει ο Πάνος Παπαδόπουλος με τον Γιώργο Παπαγεωργίου, σε μία παράσταση
που επιχειρεί να αντιμετωπίσει την έλευση του “Επιθεωρητή” ως μια “ερωτική ιστορία”.

Έναν έρωτα με το όνειρο, την ψευδαίσθηση, την “προσυμφωνημένη” ήττα.
Ώστε η ελπίδα που θα γεννηθεί να είναι a priori ανεκπλήρωτη.

Μετά τον “Αρίστο”, ο Γιώργος Παπαγεωργίου μαζί με 5 ηθοποιούς και
έναν μουσικό επί σκηνής, κρατώντας ως άξονα την γνωστή ιστορία του Ρώσου απατεώνα
Χλεστιακόβ και την έλευσή του στη μικρή επαρχιακή πόλη της Ρωσίας, δημιουργούν
έναν φαντασιακό κόσμο, χρησιμοποιώντας υλικά από το χώρο των καμαρινιών
ενός θιάσου, σε μία προσπάθεια αφηγηματικής απεικόνισης της φαρσοκωμωδίας,
με τη βαθιά κριτική που ασκεί το ίδιο το έργο στους μηχανισμούς της απάτης.

Στο πρόσωπο του Χλεστιακόβ οι κάτοικοι της πόλης βλέπουν έναν μεγάλο σωτήρα
και οραματίζονται ένα σπουδαίο μέλλον.

Για μία ημέρα και οι δύο πλευρές ζουν ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα·
και είναι η αγάπη αυτή για την αναζήτηση της προσωπικής αλήθειας που δημιουργεί
τη συμφιλίωση με την ψευδαίσθηση που φέρνει μαζί του ο “Επιθεωρητής”.

«Τώρα καταλαβαίνω τι σημαίνει να είσαι κωμωδιογράφος. Την παραμικρή
αλήθεια -ακόμη και ίχνος αυτής της αλήθειας- αν πεις, έχεις να αναμετρηθείς όχι
μονάχα με άτομα, αλλά με ολόκληρες τάξεις” γράφει στο φίλο του Στσέπκιν
ο Ν. Γκόγκολ.

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Διασκευή/Δραματουργική Επεξεργασία: Πάνος Παπαδόπουλος,
Γιώργος Παπαγεωργίου

Σκηνοθεσία: Γιώργος Παπαγεωργίου

Βοηθός σκηνοθέτη: Έφη Χριστοδουλοπούλου

Σκηνικά: Κατερίνα Αριαννούτσου

Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα

Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Επιμέλεια κίνησης: Μαρίζα Τσίγκα

Κομμώσεις: Talkin’ Heads

Φωτογραφίες: Δομνίκη Μητροπούλου

Παραγωγή: GOO THEATER COMPANY

Παίζουν: Μαρία Διακοπαναγιώτου, Θανάσης Ζερίτης, Πάνος
Παπαδόπουλος, Μαρία Πετεβή, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος

Μουσικός επί σκηνής: Γιάννης Λατουσάκης

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Πρεμιέρα: Δευτέρα, 29 Οκτωβρίου 2018

Παραστάσεις: Κάθε  Δευτέρα, Τρίτη & Τετάρτη στις 21:00
Διάρκεια:

Εισιτήριο: 12 € γενική είσοδος, 10 € φοιτητικό, μειωμένο, ομαδικό
(για κρατήσεις άνω των 10 ατόμων), 8 € ανέργων/ΑΜΕΑ

Διεύθυνση: Αρχελάου 5, Παγκράτι

Τηλέφωνο και ώρες κρατήσεων: 210 7235 842 (ώρες 11:00 π.μ. – 14:00 μ.μ.
και 17:00 μ.μ. – 20:30 μ.μ.)

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ από 24/9:

Στο site: www.skrowtheater.com

Στο τηλέφωνο: 2108938111

Στο δίκτυο καταστημάτων: Public

Στο ταμείο του θεάτρου: κάθε Τετάρτη, Παρασκευή & Σάββατο 17:00 –
20:00 & κάθε Κυριακή 11:00 – 14:00

Continue Reading

ΘΕΑΤΡΟ

Ο «Χορός του θανάτου» στο Θέατρο Μεταξουργείο

Published

on

Πρεμιέρα στις  στις 31 Οκτωβρίου του 2018

Η Εταιρεία Θεάτρου Συν-Επί θα παρουσιάσει στο Θέατρο Μεταξουργείο, ένα τρίπτυχο έργων του Αύγουστου Στρίντμπεργκ κατά τις δύο επόμενες σεζόν (2018-‘19 & 2019-’20) με τον Άκι Βλουτή να αναλαμβάνει το ρόλο του σκηνοθέτη αλλά και του ηθοποιού, ερμηνεύοντας τον Έντγκαρ στον «Χορό του Θανάτου», τον Άντολφ στον «Πατέρα» και τον «Χούμελ» στη «Σονάτα των φαντασμάτων».

Εναρκτήριο έργο, στις 31 Οκτωβρίου του 2018, για την εταιρεία θεάτρου Συν-
Επί στο θέατρο Μεταξουργείο, θα είναι ο «Χορός του θανάτου».

Ένα ζευγάρι, ο Έντγκαρ και η Άλις, που ζει απομακρυσμένο και απομονωμένο σε ένα
νησί, σε ένα κτίριο που κάποτε ήταν φυλακή, απόψε γιορτάζει τα 25 χρόνια έγγαμου βίου.
Από το ξεκίνημα του έργου, προσπαθούν να δραπετεύσουν από την κενότητα
της ζωής τους, φτιάχνοντας μαζί παράξενα παιχνίδια που τους κρατούν «ζωντανούς».

Η απροσδόκητη εμφάνιση του Κουρτ, δημιουργεί ένα ερωτικό τρίγωνο, που με την σειρά του κινητοποιεί ένα χορευτικό διάλογο, στον οποίο ο καθένας από τους τρεις ήρωες αντιμετωπίζει τους άλλους δύο. Πέραν αυτών όμως, ο Στρίντμπεργκ, μέσα από τις πυκνές σιωπές ανιχνεύει μια σειρά από παγκόσμια υπαρξιακά ζητήματα.

Αν και η κύρια θεματική του έργου πηγάζει από την συζυγική σύγκρουση, παράλληλα υποβόσκουν άμεσα ή έμμεσα η υπαρξιακή αγωνία του ανθρώπου απέναντι στον άλλον, απέναντι στον θάνατο, απέναντι στον κόσμο και την ζωή, απέναντι στην χριστιανική ενοχή, στην μετά θάνατον ζωή και τη μεταφυσική.

Ο Στρίντμπεργκ ως μέγας προφήτης, συλλαμβάνει πολύ βαθειά μέσα του, ότι το παιδικό
παιχνίδι και το όνειρο, είναι οι μόνες καταφυγές, που επιτρέπουν την απόλυτη ελευθερία
της έκφρασης. Δημιουργεί έτσι, ένα δαιμονικό αλλά και απολαυστικό αριστούργημα.

Παίζουν: Άκις Βλουτής,Δήμητρα Χατούπη, Βασίλης Ευταξόπουλος
Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές
<
Σκηνοθεσία: Άκις Βλουτής
Σκηνικά- Κοστούμια: Νίκος Αναγνωστόπουλος
Φωτισμοί: Δημήτρης Λογοθέτης
Μουσική: Κώστας Ζησιμόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Αντωνίνα Βλουτή
Φωτογραφίες- Trailer: Βάσια Αναγνωστοπούλου
Προβολή – Επικοινωνία: BrainCo (υπεύθυνη project: Σταυρούλα Κεντιέ)

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Τετάρτη: 20.00, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο: 21.00

Θέατρο Μεταξουργείο (Ακαδήμου 14, Αθήνα 104 36)

protothema.gr

Continue Reading

ΘΕΑΤΡΟ

«Βάτραχοι» του Αριστοφάνη στο Θέατρο Δάσους

Published

on

Οι Βάτραχοι του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου ανεβαίνουν στη Θεσσαλονίκη
για δύο παραστάσεις στο Θέατρο Δάσους την Πέμπτη 26 και την Παρασκευή 27 Ιουλίου 2018.

Στους «Βατράχους», κωμωδία που διδάχτηκε στα Λήναια το 405 π.Χ., ο Διόνυσος, απογοητευμένος από την πενία των δραμάτων που παρουσιάζονται στην Αθήνα, καθώς οι μεγάλοι τραγικοί έχουν πεθάνει, κατεβαίνει στον Κάτω Κόσμο προκειμένου να φέρει πίσω ένα μεγάλο ποιητή, ικανό να σώσει την Πόλη από την παρακμή.

Για τον σκοπό αυτό, διοργανώνει έναν ποιητικό αγώνα ανάμεσα στον Αισχύλο και τον Ευριπίδη, ορίζοντας διαιτητή τον ίδιο τον Πλούτωνα, ώστε να τον καταστρέψει. Και καλύτερος για τον Αριστοφάνη, που σατιρίζει ανελέητα τα νεωτερικά ήθη, άρα και τον τότε εκπρόσωπό τους Ευριπίδη αναδεικνύεται ο Αισχύλος. Ο Αισχύλος θα είναι ο νικητής.

Σημείωμα του σκηνοθέτη:

Στους Βατράχους ο Αριστοφάνης ξεδιπλώνει στην ορχήστρα μια φαντασμαγορική νέκυια, σαν άλλος Οδυσσέας, που αναζητά τον δρόμο για την ουτοπική Ιθάκη του. Πρέπει κανείς να μάθει
τι είναι θάνατος, για να φέρει σε πέρας την ζωή του.

Πρέπει να συνειδητοποιήσει η πόλις τις απουσίες της, για να είναι παρούσα ως πόλις. Πρέπει να καταβυθιστεί στον ξένο κόσμο του Άδη, για να κατακτήσει την ταυτότητά της.

Ο θεός Διόνυσος μασκαρεμένος σε Ηρακλή θα κατεβεί στον Άδη, για να φέρει στη γη τον Ευριπίδη, αφού η Αθήνα δεν έχει πια έναν τουλάχιστον μεγάλο ποιητή. Το ταξίδι αυτό, αν και γίνεται μέσα στον επιβλητικό ζόφο του κόσμου των ψυχών, διαθέτει την ευθυμία μιας ψυχαγωγικής περιήγησης, η οποία αγγίζει τα όρια του μεσαιωνικού καρναβαλιού.

Ο Διόνυσος δεν κατεβαίνει στον Άδη για να φέρει στον κόσμο ούτε κάποιον παλιό-καλό πολιτικό ούτε κάποιον παλιό-καλό φιλόσοφο ή στρατηγό. Κατεβαίνει για να φέρει έναν δραματικό ποιητή. Είναι προφανές πως ο Αριστοφάνης θεωρεί την ποίηση και το θέατρο το μόνο φάρμακο για να σώσει την χώρα από την παρακμή. Περίεργο πραγματικά, με τα δικά μας δεδομένα.

Ταυτότητα της παράστασης

Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας

Σκηνοθεσία: Κώστας Φιλίππογλου

Βοηθός σκηνοθέτρια: Γιώτα Σερεμέτη

Βοηθός σκηνοθέτη: Σήλια Κόη

Σκηνικά – Κοστούμια: Τέλης Καρανάνος, Αλεξάνδρα Σιάφκου

Κίνηση: Σοφία Πάσχου

Μουσική: Νίκος Γαλενιανός

Σχεδιασμός φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος

Φωτογραφίες: Πάνος Γιαννακόπουλος

Παίζουν με σειρά εμφάνισης: Λάκης Λαζόπουλος, Σοφία Φιλιππίδου, Δημήτρης Πιατάς και ο Αντώνης Καφετζόπουλος

Μαζί τους οι: Άννα Καλαϊτζίδου, Γιάννης Στεφόπουλος, Γιώργος Συμεωνίδης, Εριφύλη Στεφανίδου, Τάσος Δημητρόπουλος, Γιάννης Γιαννούλης, Δημήτρης Δρόσος, Ειρήνη Μπούνταλη, Φοίβος Συμεωνίδης, Χρήστος Κοντογεώργης, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος

Μουσικοί – περφόρμερ: Σταμάτης Πασόπουλος, Christoph Blum

Στον χορό συμμετέχει όλος ο θίασος

Info:

26, 27 Ιουλίου 2018

Βάτραχοι, του Αριστοφάνη σε καλοκαιρινή περιοδεία

Eισιτήρια:

Κανονικό: 20 ευρώ | Ανέργων, Φοιτητικό: 15 ευρώ

Προπώληση:

Ταμεία ΚΘΒΕ (τηλ.: 2315 200 200), Γερμανός, ticketmaster.gr, Viva

Continue Reading

ΘΕΑΤΡΟ

«Greece The Musicult»: Από 29 Ιουνίου στο Δελφινάριο

Published

on

Greece είν’ η χώρα της συχνής απεργίας, του τάβλι, του φρέντο, της πολλής ανεργίας! Μιας γενιάς δυστυχώς που δεν έχει να φάει μα αντί να δουλέψει, στην TV τραγουδάει!

Greece είν’ η χώρα της δικής σου της πάρτης, της τρελής διαπλοκής, των θεσμών, της NOVARTIS!
Της χοντρής αρπαχτής, της μεγάλης ρεμούλας, της – ναι μεν – πληρωμένης, όμως άδειας σακούλας!

Greece είν’ η χώρα του adidas, του Nike,της μεγάλης λαχτάρας για μια selfie και like, για «ΡΟΥΚ – ΖΟΥΚ», «Master Chef» και για «Power of love», για τραγούδια ποιότητας, αλλά και για γαβ – γαβ!

Greece είναι γκολ με πιστόλια παρέα, με ξενόφερτα μιούζικαλ, δήθεν τρέντι κι ωραία! Με σουβλάκι, ντομάτα, πατάτες, κεμπάπ, με ελπίδα για χρήμα στα παιχνίδια του ΟΠΑΠ!

Greece είν’ η χώρα δίχως Μέσι, Ζιντάν, δίχως Πούτιν και Μέρκελ και Ταγίπ Ερντογάν! Πλανητάρχη δεν έχει με αστείο μαλλί, ΔΕΛΦΙΝΑΡΙΟ έχει και «τρελό» Σεφερλή!

 

Συντελεστές: 

Σκηνοθεσία: ΜΑΡΚΟΣ ΣΕΦΕΡΛΗΣ, Κείμενα-Στίχοι Τραγουδιών: ΜΑΡΚΟΣ ΣΕΦΕΡΛΗΣ – ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, Σκηνικά: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΒΟΛΙΔΗ,
Ρούχα Χορού: ΕΛΕΝΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ, Θεατρικά Κοστούμια: ΣΥΛΙΑ ΔΕΜΙΡΗ, Ενδυματολογική Επιμέλεια: ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΝΤΕΛΕ – ΠΕΝΝΥ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ,
Μουσική Επιμέλεια: ΜΑΡΚΟΣ ΣΕΦΕΡΛΗΣ, Χορογραφίες: ΑΝΤΩΝΗΣ ΒΛΑΣΣΗΣ, Σχεδιασμός Φωτισμού: ΜΕΛΙΝΑ ΜΑΣΧΑ, Ήχος: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΕΦΕΡΛΗΣ,
Βοηθός Σκηνοθέτη: ΑΡΕΤΗ ΖΑΧΑΡΙΑΔΟΥ, Μουσική Παραγωγή: ΘΟΔΩΡΗΣ (TED) ΖΩΓΡΑΦΟΣ- ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΑΛΛΙΤΣΗΣ, Ενορχηστρώσεις: ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΙΤΖΟΣ, Rec/Mix/Master/ Sound FX/ Visual FX/Graphics: MINUS 2 PRODUCTIONS

Πρωταγωνιστούν:

ΜΑΡΚΟΣ ΣΕΦΕΡΛΗΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ, ΘΟΔΩΡΗΣ ΡΩΜΑΝΙΔΗΣ,
ΑΡΕΤΗ ΖΑΧΑΡΙΑΔΟΥ, ΜΑΚΗΣ ΠΑΤΕΛΗΣ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΑΓΓΕΛΗ,
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΓΡΙΟΜΑΛΛΟΣ, ΑΝΑΡΓΥΡΟΣ ΒΑΖΑΙΟΣ, ΖΩΖΑ ΜΕΤΑΞΑ,
ΗΛΙΑΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ, ΝΙΚΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΠΑΣ

Συμμετέχει 12μελές μπαλέτο

Έναρξη Παραστάσεων
Παρασκευή 29 Ιουνίου 2018

Πρόγραμμα Παραστάσεων
Τρίτη έως Κυριακή 9:15 μ.μ.

Τιμές εισιτηρίων: Από 10,00 €

Ώρες Ταμείων
Δευτέρα από 11:00 – 20:00
Τρίτη έως Κυριακή 11:00 – 22:00

ΘΕΑΤΡΟ ΔΕΛΦΙΝΑΡΙΟ
Ακτή Δηλαβέρη, Μικρολίμανο
(παραπλεύρως Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας), Πειραιάς
Τηλέφωνα Θεάτρου: 210 4176 402 – 210 4176 404 – 213 0333 157

ΔΩΡΕΑΝ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟ PARKING στο Μικρολίμανο

Continue Reading

ΘΕΑΤΡΟ

Ο Κώστας Βασαρδάνης μιλά για την «Ψυχολογία Συριανού Συζύγου»: Επίκαιρος εις διπλούν ο Ροΐδης

Published

on

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μιλάει στο Πρώτο Θέμα για μια παράσταση με μακρά
και ενδιαφέρουσα πορεία, για ένα ψυχογράφημα της ανδρικής ψυχολογίας

«Η Ψυχολογία Συριανού Συζύγου»  ή πως ένας σύζυγος ταλαιπωρείται από τα “καμώματα”
της συζύγου χαρακτηρίζεται από τον ίδιο τον κορυφαίο Έλληνα λογοτέχνη, Εμμανουήλ
Ροΐδη, ως αφήγημα.

Πρόκειται για ένα ανάλαφρο, αλλά συνάμα εύστοχο και βαθύ ψυχογράφημα της ερωτικής
ζωής ενός άντρα γραμμένο με τον καυστικό και ιδιαίτερα βαθύ τρόπο του Ροΐδη που 124
χρόνια μετά μοιάζει εξαιρετικά σύγχρονο και φυσικά αιώνια κλασσικό.

Την Παρασκευή 11 και το Σάββατο 12 Μαίου, στην αίθουσα του Φιλολογικού Συλλόγου
Παρνασσός που ανοίγει για πρώτη φορά την πόρτα του σε θεατρική παράσταση, ο ηθοποιός
Κώστας Βαρσαρδάνης παρουσιάζει για μια ακόμα φορά το υπέροχο σκωπτικό κείμενο του
μεγάλου μυθιστοριογράφου.

Ενα κείμενο που γράφτηκε πριν από 124 χρόνια αλλά που ακόμη και σήμερα μιλάει με μια
γλώσσα πάντα επίκαιρη και πολυ ενδιαφέρουσα για το μέγα μυστήριο του γάμου, του έρωτα, της
ζήλιας, της ερωτικής σχέσης ενός ορκισμένου εργένη με το ερωτικό αντικείμενο του πόθου του.

Δίχως να φοβηθεί την τεχνολογική εποχή μας ο καλός ηθοποιός ανεβαίνει ξανά στη σκηνή
για να μας πει πως όσα χρόνια κι αν περάσουν ο έρωτας θα είναι πάντα το μεγάλο μας ….
ατόπημα.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι ο Ροΐδης υπήρξε όπως και πολλοί άλλοι ποιητές μέλος
του ΦΣ Παρνασσός η εναρκτήρια αυτή εκδήλωση-θεατρική παράσταση γίνεται σαν ένα
τιμητικό αφιέρωμα σ΄ένα κορυφαίο μέλος της.

Ο Κώστας Βασαρδάνης, που παίζει και σκηνοθετεί την παράσταση, μιλά στο Πρώτο Θέμα
για μια παράσταση με μακρά και ενδιαφέρουσα πορεία, για ένα ψυχογράφημα της
ανδρικής ψυχολογίας, την «Ψυχολογία Συριανού Συζύγου».

Γιατί εσείς ως νέος καλλιτέχνης επιλέξατε ένα έργο που το θέμα του δεν μοιάζει
και τόσο επίκαιρο στις μέρες μας; Το πρόβλημα της εποχής είναι η ανεργία ή η
εξεύρεση του σωστού συντρόφου;

Οπως το λέτε: “Μοιάζει” να μην είναι επίκαιρο. Είναι όμως. Πώς θα ήταν άλλωστε δυνατόν να μη μας αφορά το ζήτημα του έρωτα, του πόθου, της αγάπης; Θα ήμασταν ανθρωποειδή κι όχι άνθρωποι. Κι αν ζούμε σε μια εποχή που κινδυνεύουμε να μετατραπούμε σε ανθρωποειδή, ένας λόγος παραπάνω να ασχοληθούμε με τον Ροΐδη!! Επίκαιρος εις διπλούν λοιπόν.

Τι σημαίνει έρχομαι αντιμέτωπος με το κείμενο του μεγάλου Ροΐδη και
προσπαθώ να το επικοινωνήσω στο θεατρόφιλο κοινό σε εποχή τάμπλετ και κινητού;

Η ερώτηση είναι παρεμφερής με την προηγούμενη. Κοιτάξτε, υπάρχουν πολλοί τρόποι να αντιμετωπίσει κανείς ένα κείμενο άλλης εποχής. Ένας είναι να προσπαθήσει να το “φέρει στο σήμερα”, κατά το κοινώς λεγόμενο, βάζοντας π.χ τον Συριανό σύζυγο να μιλάει στο κινητό ή να μην πηγαίνει σε έναν χορό με κυρίες και κρινολίνα αλλά σε ένα μπαρ στο Κολωνάκι… Σεβαστή επιλογή και ανάλογα και με το πώς πραγματώνεται μπορεί να είναι και αποτελεσματική.

Για μένα όμως , έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον να κρατηθεί κανείς με συνέπεια στην εποχή του συγγραφέα, στο γράμμα και στο πνεύμα του, προσπαθώντας παράλληλα να μην είναι μουσειακός αλλά ζωντανός και άμεσος. Το άρωμα μιας εποχής, οι εικόνες που δημιουργούνται στη φαντασία του θεατή-ακροατή νομίζω πως είναι πολύ γοητευτικό να είναι αυτές του Ροΐδη κι όχι οι δικές μου. Εγώ εμφυσώ τη σκέψη μου πάνω στο κείμενο έχοντας πρώτα εξαντλήσει τα δεδομένα του συγγραφέα και όχι αυθαιρετώντας.

Με πιο απλά λόγια: Γιατί πάμε να δούμε μια ταινία εποχής στο σινεμά; Μας “χαλάει” η αναπαράσταση μιας εποχής; Νομίζω όχι. Ισα-ίσα χαιρόμαστε να μπαίνουμε σε αυτόν τον άλλο κόσμο. Ε, αυτό στο θέατρο συμβαίνει με την αρωγή του λόγου.

Ποια είναι η μεγάλη πρόκληση και το στοίχημα όσον αφορά το ανέβασμα τέτοιων εργων;

Το στοίχημα είναι πάντα το ίδιο , νομίζω, όποιο έργο και να ανεβάσει κανείς: Να τον αφορά η ιστορία που αφηγείται επι σκηνής. Και να θέλει να την επικοινωνήσει με το κοινό την ώρα της παράστασης.

Πως νοιώθετε για την παρουσίαση του έργου σ΄έναν ιστορικό χώρο όπως είναι ο Φιλολογικός Σύλλογος ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ; 

Ο Παρνασσός αλλά και όλη η πλατεία Καρύτση (με το θέατρο Μουσούρη, την εκκλησία , τα δεντράκια) αποπνέει μια αίσθηση ιστορικότητας. Συνέχειας. Όταν βρίσκεσαι εκεί νοιώθεις ότι είναι ένα κομματάκι τετραγωνικών μέτρων στην καρδιά της Αθήνας που έχει ιδιαίτερα vibes…Εκπέμπει μια ησυχία κι ας απέχει λίγα μέτρα από την πολύβουη Σταδίου…

Είναι πολύ σημαντικό νομίζω να μπορεί κανείς να συνεχίζει στην εποχή του κάτι που ξεκίνησε πριν από έναν αιώνα. Και ο Ροΐδης υπήρξε μέλος του Παρνασσού, γράφει την Ψυχολογία Συριανού συζύγου το 1894 και 120 χρόνια αργότερα ένας ηθοποιός αισθάνεται ότι αυτή η ιστορία τον αφορά (τον συγκινεί και τον διασκεδάζει ταυτόχρονα) και την αναπαριστά σκηνικά σε έναν χώρο συνδεδεμένο άμεσα με τον συγγραφέα του έργου.

Ποιο είναι το επόμενο έργο με το οποίο φλερτάρετε;

Ο “Πέδρο Πάραμο” του Χουάν Ρούλφο που θα ανέβει στο Μπάγκειον της πλατείας Ομονοίας στα τέλη του Ιουνίου σε σκηνοθεσία της Ελεάνας Τσίχλη για λίγες παραστάσεις και ο “Προμηθέας Δεσμώτης” του Αισχύλου που θα παρουσιαστεί αρχές Αυγούστου στη Μικρή Επίδαυρο σε σκηνοθεσία της Μάρθας Φριντζήλα.

Λίγα λόγια για την παράσταση

Δύναται ένας ορκισμένος ανεξάρτητος άντρας να απαλλαγεί από την κατάστασιν ερωτευμένου; Πώς διατηρείται ζωντανόν το πάθος; Είναι ο γάμος ο τάφος του έρωτος; Μία φιλόστοργος σύζυγος μπορεί να προσφέρει στιγμάς υπερτάτης ηδυπαθείας; Τις απαντήσεις στα ερωτήματα δίνει με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο ο Ροΐδης.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Το δηκτικότατο χιούμορ του συγγραφέα μπορεί να αναθεωρήσει τις απόψεις σας για τον έρωτα και το γάμο…

Τη θεατρική παράσταση διοργανώνει ο Σύλλογος Φίλοι του ΦΣ “Παρνασσός”, στα πλαίσια των πολιτιστικών του δραστηριοτήτων.

Η παράσταση έχει ήδη πραγματοποιήσει το πρώτο της ταξίδι, φιλοξενούμενη σε θεατρικές σκηνές της Αθήνας .

Αγαπήθηκε ιδιαίτερα από το θεατρόφιλο κοινό και τώρα στην μοναδικής αισθητικής αίθουσα θεάτρου του «Παρνασσού» επιστρέφει για δυο ακόμη παραστάσεις.

Χρήσιμες πληροφορίες

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: 
Παρασκευή 11 και Σάββατο 12 Μαΐου

Ωρα έναρξης 9.00μμ,

Τιμές εισιτηρίων χωρίς αρίθμηση

Α Ζώνη – σειρές 1-3: 15€

Πλατεία σειρές 4 έως τέλος: 12€

Εξώστης, ΑΜΕΑ, άνω των 65 ετών: 8€

Υπηρεσία εισιτηρίων: www.ticketservices.gr,

Τηλέφωνο 2107234567, Πανεπιστημίου 39, Στοά Πεσμαζόγλου

Φιλολογικός Σύλλογος Παρνασσός
Διεύθυνση: Πλατεία Αγ. Γεωργίου Καρύτση 8, 10561 Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3221917

protothema.gr

Continue Reading

ΘΕΑΤΡΟ

«Βάκχες» του Ευριπίδη στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

Published

on

Ο Άρης Μπινιάρης σίγουρα είναι ο σκηνοθέτης του  σήμερα. Το απέδειξε στο τέλος της «ροκ» παράστασης, το παραλήρημα των θεατών που μετάλαβαν με δύναμη θεού Διονύσου το πνεύμα του.

Γράφει η Χαρά Κιούση

Η πλατεία του θεάτρου την ώρα της Βακχικής τελετής είχε μετατραπεί σε οίκο θεού, όπου
δεν ακουγόταν ανάσα. Οι θεατές παρακολουθώντας εκστασιασμένοι γίνανε κοινωνοί,
μύστες μιας ροκ τελετουργίας και ύμνου στον θεό του θεάτρου.

Ο τρόπος που ο Άρης Μπινιάρης «βάζει στην πρίζα τις Βάκχες και τον θεό Διόνυσο
μπροστά από το μικρόφωνο» είναι μοναδικός και ανεπανάληπτος.

Η σκηνή, με μια ελαφριά προς τα εμπρός κλίση κι ένα τεράστιο μεταλλικό στεφάνι άνωθέν της (σύμβολο της θυμέλης και του κύκλου της ζωής), γίνεται εξέδρα. Σε μια γωνιά πίσω οι μουσικοί, Βίκτωρας Κουλουμπής στα μπάσα και  Πάνος Σαρδέλης στα τύμπανα, ροκάρουν πρωτότυπα τον άγριο ρόγχο του θανάτου, την λευκή αγνότητα, τα αχαλίνωτα ένστικτα που «έρπουν αθάνατα εκπορθώντας πόθους ηδονής με ιερές αμαρτίες».

Δυο δρεπάνια, δυο λόγχες (παραπέμπουν στον διαμελισμό των σωμάτων και στην ωμοφαγία που διασφαλίζουν την γονιμότητα της γης, της φύσης και της ίδιας της ζωής) και μια ταυρίσια κεφαλή είναι τα μόνα σκηνικά αντικείμενα που έχουν στη διάθεσή τους οι εξαιρετικοί ηθοποιοί – μαινάδες για τις ασυνήθιστες και τρομερές πράξεις τους. Γιώργος Γάλλος, Άννα Καλαϊτζίδου, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Χρήστος Λούλης, Αμάλια Μπένετ, Άρης Μπινιάρης, Ονησίφορος Ονησιφόρου, Εύη Σαουλίδου, Κωνσταντίνος Σεβδαλής, Χάρης Χαραλάμπους με διονυσιακή δυναμική που ηδονικά περνά το σώμα, βακχεύοντας  δαμάζουν το Πένθος. Άλλοτε σαν χορός αρχαϊκός με επιτόπια κίνηση  ή σε περίτεχνα και κομψά οργιαστικά συμπλέγματα που αναταράσσονται με μανία, ορμή κι έκσταση καθώς παρασύρονται  κατά τον Ευριπίδη -όχι επί σκηνής- από ακόλαστα πάθη.

Η δύναμη της ελευθερίας του σώματος και η ζωογόνος χαρά που ξορκίζει τη θλίψη του θανάτου, ιχνηλατεί σκηνοθετικά πάνω στα πανάρχαια χνάρια δοξασιών και λατρευτικών εθίμων.

Η παράσταση άψογη από κάθε πλευρά (υπέροχα τα λευκά βραδινά κοστούμια του Πάρι Μέξη, επιβλητική και υποβλητική η ενέργεια των φωτισμών του Λευτέρη Παυλόπουλου, ενδιαφέρουσα η διασκευή των Άρη Μπινιάρη – Θεοδώρας Καπράλου) θέτει ως ζητούμενο το «πώς στεκόμαστε εμείς απέναντι σε ό,τι φέρνει ο Διόνυσος».

Δηλαδή τη μέθη της ευδαιμονίας μέσα από μια τελετή τελούμενη από τους μύστες –
ηθοποιούς με ιερό σφάγιο τον Πενθέα.

Ο Ευριπίδης συνοψίζει τον μύθο των Βακχών έχοντας αφετηρία τον ερχομό του Διονύσου -γιου
του Δία και της κόρης του Κάδμου Σεμέλης- με σκοπό να επιβάλει εκεί τη λατρεία του. Οι κόρες
όμως του Κάδμου αμφισβητούν τη θεϊκή καταγωγή του, εκείνος τις τρελαίνει και καταφεύγουν
ως Μαινάδες στον Κιθαιρώνα.

Ο Πενθέας, γιος της Αγαύης, αρνείται επίσης να αναγνωρίσει τη θρησκεία του τον συλλαμβάνει και ταυτόχρονα στρέφεται εναντίον των Μαινάδων.

Ο Διόνυσος τον πείθει να μεταβεί στον Κιθαιρώνα μεταμφιεσμένος σε Μαινάδα  για να κατασκοπεύσει τις Θηβαίες, αλλά εκείνες τον διαμελίζουν με πρωτεργάτρια την μητέρα του.

Όταν ο Κάδμος το πληροφορείται, πηγαίνει στο βουνό και μαζεύει τα κομμάτια του κορμιού του, ενώ η Αγαύη συνειδητοποιεί την τραγικότητα της πράξης της. Μαζί με όλη τη γενιά του Πενθέα αποδέχεται το διαπραχθέν, πενθώντας για τον αφανισμό της ύπαρξης και της ατομικής συνείδησης.

Η Στέγη με τη παράσταση του Άρη Μπινιάρη ειλικρινά ήταν στα καλύτερά της.

Συντελεστές

Διασκευή βασισμένη στη μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά: Άρης Μπινιάρης, Θεοδώρα Καπράλου
Σκηνοθεσία: Άρης Μπινιάρης
Δραματουργική Επεξεργασία: Θεοδώρα Καπράλου
Σκηνικά & Κοστούμια: Πάρις Μέξης
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Μουσική: Βίκτωρας Κουλουμπής, Πάνος Σαρδέλης
Κίνηση: Αμάλια Μπένετ
Sound design & Ηχοληψία παράστασης: Χάρης Κρεμμύδας
Βοηθός ενδυματολόγου: Δάφνη Ηλιοπούλου
Βοηθός σκηνογράφου (intern): Δέσποινα Φαρίδου
Μετάφραση υπερτίτλων στα αγγλικά: Μέμη Κατσώνη
Διεύθυνση Παραγωγής: Μαρία Δούρου
Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Ερμηνεύουν: Γιώργος Γάλλος, Άννα Καλαϊτζίδου, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Χρήστος Λούλης, Αμάλια Μπένετ, Άρης Μπινιάρης, Εύη Σαουλίδου, Κωνσταντίνος Σεβδαλής, Ονησίφορος Ονησιφόρου, Χάρης Χαραλάμπους

Μουσικοί: Βίκτωρας Κουλουμπής (ηλεκτρικό μπάσo), Πάνος Σαρδέλης (τύμπανα)

newsbeast.gr

Continue Reading

ΟΤΙ ΠΑΙΖΕΙ