Μην χάσετε

Τι είναι η κυτταρίτιδα και πώς θα την νικήσεις με διατροφή

By on April 19, 2017

Τι είναι η κυτταρίτιδα και πώς θα την νικήσεις με διατροφή

Κυτταρίτιδα: Η σκέψη της και μόνο σου χαλάει τη διάθεση. Πολύ  περισσότερο τη στιγμή που έρχεται η αποκάλυψή της στο δικό σου σώμα, δημιουργώντας ένα καθημερινό βάσανο, ειδικά κάθε φορά που οι εμφανίσεις σου πρέπει να είναι λίγο περισσότερο… αποκαλυπτικές.

Έχεις διαβάσει και ακούσει τόσα, που τώρα πια το ξέρεις καλά: η κυτταρίτιδα είναι ένα πρόβλημα που απασχολεί όλες τις γυναίκες, ανεξαρτήτως βάρους και ηλικίας, με αίτια βαθύτερα από λίγα περιττά παχάκια, συσσωρευμένα τοπικά. Κληρονομικοί λόγοι, ορμονικοί παράγοντες, κακή διατροφή, κάπνισμα, έλλειψη άσκησης, στρες, κακή κυκλοφορία του αίματος, όλα αυτά μαζί συνθέτουν μια αλληλοεξαρτώμενη αιτιολογία εμφάνισης αυτής της αντιαισθητικής ανάγλυφης όψης των μηρών, της κοιλιάς και των μπράτσων.

Δες τις δραστικές τακτικές που χρειάζεσαι για να νικήσεις την κυτταρίτιδα.

1. Γνωρίζοντας τον εχθρό

Η κυτταρίτιδα είναι μια ραγδαία εξελισσόμενη κατάσταση μιας φλεγμονής του δέρματος, συγκεκριμένα του υποδόριου ιστού. Κάτω από την επιδερμίδα βρίσκονται τα κύτταρα του λίπους τα οποία –ειδικά στις γυναίκες– είναι διατεταγμένα σε κάθετες στήλες. Ανάμεσα σε αυτές υπάρχουν μικρές συγκεντρώσεις συνδετικού ιστού γεμάτες λιποκύτταρα και μεσοκυττάριο υγρό.

Με την πάροδο του χρόνου και με τη… βοήθεια των κακών διατροφικών συνηθειών αυτή η συγκέντρωση λίπους ολοένα και μεγαλώνει. Καθώς όμως δεν μπορεί να αυξηθεί σε πλάτος, μιας και εμποδίζεται από την κάθετη διάταξη των κυττάρων, το λίπος συρρικνώνεται και δημιουργεί ένα εντύπωμα.

Αυτό ακριβώς το εντύπωμα είναι που κάνει την επιδερμίδα να παίρνει «καπιτονέ» όψη και να μοιάζει με «όψη φλοιού πορτοκαλιού».

2. Διώξε από το σώμα σου το τοπικό πάχος

«Φαντάσου το σώμα σου σαν ένα δέντρο» λέει ο καθηγητής Δερματολογίας Howard Murad. «Εάν δεν έχει το απαραίτητο νερό και ηλιακό φως, θα εξασθενήσει σύντομα. Μόλις εμφανιστεί ένα παράσιτο, το πιθανότερο είναι ότι θα “σκοτώσει” το δέντρο ανεξάρτητα από την ποσότητα του… φυτοφαρμάκου που θα του ρίξεις. Αντίθετα, αν του δώσεις όλες τις θρεπτικές ουσίες που χρειάζεται για να διατηρηθεί υγιές και δυνατό, θα καταπολεμήσει αποτελεσματικά την ασθένεια χωρίς τη βοήθεια φυτοφαρμάκων».

Όμως, ακόμη κι αν δεν μπορέσει από μόνο του, τα φυτοφάρμακα θα είναι πιο αποτελεσματικά στην καταπολέμηση της ασθένειας. Τι σημαίνει αυτό σχετικά με το τοπικό πάχος; Σύμφωνα με τον ειδικό, ότι, αποκτώντας ένα υγιές σώμα, θα μπορέσεις, αν όχι να ξεφορτωθείς την κυτταρίτιδα, τουλάχιστον να την αντιμετωπίσεις καλύτερα και αποδοτικότερα. Ωστόσο το πρόβλημα είναι αρκετά περίπλοκο και αντιμετωπίζεται με πολλές, μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο φροντίζεις το δέρμα σου.

Πιο πολύ απ’ όλα συγκράτησε αυτό: αν είσαι  υπέρβαρη, η αποβολή περιττού βάρους είτε με γυμναστική, είτε με δίαιτα, είτε με θεραπείες στο ινστιτούτο θα σε βοηθήσει να ενισχύσεις τις άμυνές σου απέναντι στην κυτταρίτιδα. Αλλά ακόμη κι αν είσαι αδύνατη, με τη λήψη σωστών θρεπτικών συστατικών από τη διατροφή σου, την κατάλληλη άσκηση και την εφαρμογή τοπικών προϊόντων θα πετύχεις θαύματα στο σώμα σου και θα κυκλοφορήσεις στην παραλία χωρίς τοπικό πάχος.

3. Ξεκίνα να χτίζεις άμυνες από τη διατροφή σου

«Για να καταπολεμήσεις την κυτταρίτιδα με τη διατροφή θα πρέπει να επικεντρώσεις την προσοχή σου στη μείωση του υποδόριου λίπους και στην ελάττωση του λεμφοιδήματος» επισημαίνει o διατροφολόγος Γιώργος Τζόρας υποδεικνύοντας ένα έξυπνο πλάνο διατροφής κατά της κυτταρίτιδας:

– Ο σωστός συνδυασμός

Το βασικότερο βήμα για να μειώσεις το υποδόριο λίπος είναι να φροντίσεις ώστε η διάσπαση του λίπους (λιπόλυση) να μην υπερβαίνει τη δημιουργία του (λιπογένεση). Αυτό θα το πετύχεις συνδυάζοντας τις σωστές διατροφικές επιλογές, δηλαδή σύνθετους υδατάνθρακες (φρούτα, λαχανικά, όσπρια και προϊόντα ολικής αλέσεως) με τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη (κρέας, ψάρια, γαλακτομικά). Παράλληλα, προσπάθησε να αντικαταστήσεις στη διατροφή σου τις τροφές που περιέχουν κεκορεσμένα λίπη (κόκκινο κρέας και μαργαρίνη) με τροφές που περιέχουν καλά λίπη όπως το ψάρι και το ελαιόλαδο.

– Οι τροφές με μεγάλη λιποδιαλυτική δράση

είναι οι ξηροί καρποί, τα αμύγδαλα (πηγές της βιταμίνης Ε), τα λιπαρά ψάρια (πλούσια σε Ω-3 που βοηθούν στην ενίσχυση των κυτταρικών μεμβρανών και την προσέλκυση νερού από τα κύτταρα), και το αβγό (πλούσια σε λεκιθίνη η οποία διατηρεί το σώμα σου σφριγηλό και νεανικό).

– Τα χρυσά φρούτα

Να προτιμάς εσπεριδοειδή, μήλα και φράουλες, γενικότερα φρούτα με λιγότερη περιεκτικότητα σε φυσικά σάκχαρα.

– Το απαραίτητο νερό

Πίνε πολύ και όχι μόνο από ένα μπουκάλι. Μπορείς να προσλαμβάνεις περισσότερο νερό από το τσάι (χωρίς καφεΐνη), τους ζωμούς λαχανικών, τα φρέσκα φρούτα, το αγγούρι κ.λπ.

– Μείωσε το αλάτι

Όσο περισσότερο νάτριο περιέχει ο οργανισμός σου τόσο αυξάνεται η κατακράτηση υγρών (λεμφοίδημα) κάνοντας την κυτταρίτιδα πιο έντονη. Μείωσε όχι μόνο το αλάτι που ρίχνεις στο μαγείρεμα, αλλά κόψε τελείως και τα κοσερβοποιημένα τρόφιμα (περιέχουν πολύ ως μέσο συντήρησης), τα αλλαντικά, τα καπνιστά τυριά και όλα τα παστά.

shape.gr

<

You must be logged in to post a comment Login