Με βελτιώσεις τα Yamaha R1 και YZF-R1M του 2018

By on November 29, 2017

Το R1 της Yamaha είναι μια καταξιωμένη μοτοσυκλέτα με πολλές διακρίσεις από τον παγκόσμιο Τύπο, ειδικά μετά τη ριζική ανανέωση του 2015.

Έχοντας ωστόσο να αντιμετωπίσει τα νέα όπλα του ανταγωνισμού (βλ. Honda CBR1000RR και GSX-R1000) η Yamaha δεν εφησυχάζει. Στο Μιλάνο παρουσίασε τα YZF-R1 και YZF-R1M του 2018 με σημαντικές βελτιώσεις στα ηλεκτρονικά και τις αναρτήσεις.

Ο cross-plane κινητήρας με τα 998 κ.εκ. και τους 197 ίππους παραμένει ως είχε. Στο quick-shifter όμως έχει προστεθεί τώρα και λειτουργία κατεβάσματος χωρίς συμπλέκτη ή/και κλείσιμο του γκαζιού.

Το πρόγραμμα που ελέγχει το σύστημα QSS είναι πια τόσο εξελιγμένο ώστε να χρησιμοποιεί και ξερογκαζιά πριν την αλλαγή (auto-blip) για να συντονιστούν καλύτερα οι περιστροφές των γραναζιών. Η λειτουργία του QSS ρυθμίζεται μέσω του interface Yamaha Ride Control (YRC) από την έγχρωμη TFT στον πίνακα οργάνων.

Η χρήση του νέου shifter απαίτησε και αλλαγές στις ρυθμίσεις της ECU, ενώ βελτίωση δέχτηκε και η λειτουργία του LIF, του βοηθήματος που ελέγχει την ανύψωση του εμπρός τροχού αποτρέποντας τις σούζες. Η προσθήκη αυτή ήταν μεν σημαντική για το R1 ώστε να ανέλθει στο επίπεδο του ανταγωνισμού, όμως η σημαντικότερη βελτίωση είναι άλλη.

Στην έκδοση YZF-R1M η Yamaha χρησιμοποιεί το πιο εξελιγμένο πακέτο ηλεκτρονικών αναρτήσεων παραγωγής της Öhlins. Πρόκειται για το σύστημα Smart EC 2 ERS το οποίο αναλύει τα δεδομένα που συλλέγει η αδρανειακή μονάδα (IMU) έξι αξόνων και κατόπιν αποφασίζει τη βέλτιστη ρύθμιση για το πιρούνι και το αμορτισέρ.

Οι ρυθμίσεις διαφέρουν όχι μόνον ανάλογα με τη ταχύτητα ή τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά και ανάλογα με το αν η μοτοσυκλέτα επιβραδύνει, επιταχύνει ή γέρνει (στρίβει).

Η ίδια ΙΜU ελέγχει και όλα τα άλλα βοηθήματα, δηλαδή το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης που προσαρμόζεται στην κλίση της μοτοσυκλέτας, τα συστήματα ελέγχου της σούζας και της εκκίνησης, το αγωνιστικό ABS που επίσης προσαρμόζεται ανάλογα με την κλίση της μοτοσυκλέτας και τέλος το ενοποιημένο σύστημα επιβράδυνσης (UBS).

Η ίδια ΙΜU ελέγχει και όλα τα άλλα βοηθήματα, δηλαδή το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης που προσαρμόζεται στην κλίση της μοτοσυκλέτας, τα συστήματα ελέγχου της σούζας και της εκκίνησης, το αγωνιστικό ABS που επίσης προσαρμόζεται ανάλογα με την κλίση της μοτοσυκλέτας και τέλος το ενοποιημένο σύστημα επιβράδυνσης (UBS).

Όσον αφορά την εμφάνιση τώρα, το πανάλαφρο ανθρακονημάτινο φέρινγκ του YZR-M1 φέρει νέα γραφικά και τη βαφή Silver Blu Carbon που εκθέτει περισσότερο γυμνό ανθρακόνημα στα βλέμματα. Το «νορμάλ» R1 θα προσφέρεται και σε ένα ακόμη χρώμα, το Race Blu.

newsbeast.gr

You must be logged in to post a comment Login