Connect with us

ΥΓΕΙΑ

Βιταμίνη Κ: Ποια τα οφέλη της & σε ποιες τροφές θα τη βρείτε

Η βιταμίνη Κ είναι ένα σημαντικό θρεπτικό συστατικό απαραίτητο για την πήξη του αίματος, τη σκελετική υγεία καθώς και την υγεία της καρδιάς.

Αν και η έλλειψη βιταμίνης Κ είναι πολύ σπάνια, μια πρόσληψη χαμηλότερη από
τη συνιστώμενη μπορεί να οδηγήσει σε δυσμενείς εκβάσεις για την υγεία μακροπρόθεσμα, όπως αιμορραγίεςαποδυνάμωση των οστών και καρδιοπάθεια.

Έτσι, θα πρέπει να εξασφαλίζετε επαρκή πρόσληψη βιταμίνης Κ μέσω της διατροφής σας. Μια ημερήσια δόση ίση με 120 μικρογραμμάρια (mcg) θεωρείται επαρκής για τους περισσότερους ενήλικες.

Βιταμίνη Κ1 και Κ2

Η βιταμίνη Κ συμπεριλαμβάνει δύο κατηγορίες ουσιών, τη φυλλοκινόνη (Κ1) και τη μενακινόνη (Κ2). Η βιταμίνη Κ1 είναι η πιο κοινή μορφή βιταμίνης Κ και βρίσκεται κυρίως σε προϊόντα φυτικής προέλευσης, ιδίως στα φυλλώδη λαχανικά με σκούρο πράσινο χρώμα.

Η βιταμίνη Κ2 βρίσκεται κατ’ εξοχήν σε προϊόντα ζωικής προέλευσης καθώς και σε επιλεγμένα προϊόντα φυτικής προέλευσης, όπως το νάτο (natto), ένα προϊόν ζύμωσης φασολιών σόγιας.

Δείτε παρακάτω μια μεγάλη γκάμα τροφών που παρέχουν σημαντική ποσότητα βιταμίνης Κ.

Αρακάς: 26 mcg ανά μερίδα 100 γραμμαρίων (22% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης)
Αβοκάντο: 21 mcg ανά μερίδα 100 γραμμαρίων (18% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης)
Ακτινίδιο: 40 mcg ανά μερίδα 100 γραμμαρίων (34% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης)
Δαμάσκηνα: 60 mcg ανά μερίδα 100 γραμμαρίων (50% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης)
Φασολάκια (μαγειρεμένα): 48 mcg ανά μερίδα 100 γραμμαρίων (40% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης)
Κοτόπουλο: 60 mcg ανά μερίδα 100 γραμμαρίων (50% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης)
Χοιρινή μπριζόλα: 69 mcg ανά μερίδα 100 γραμμαρίων (57% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης)
Μοσχαρίσιο συκώτι: 106 mcg ανά μερίδα 100 γραμμαρίων (88% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης)
Μπρόκολο (μαγειρεμένο): 141 mcg ανά μερίδα 100 γραμμαρίων (118% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης)
Λαχανάκια Βρυξελλών (μαγειρεμένα): 140 mcg ανά μερίδα 100 γραμμαρίων (117% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης)
Σπανάκι (ωμό): 483 mcg ανά μερίδα 100 γραμμαρίων (402% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης)
Κέιλ (μαγειρεμένο): 817 mcg ανά μερίδα 100 γραμμαρίων (681% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης)

Πηγή: Healthline

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply